Nystart – omstart – rivstart?!

Terminsstarten innebär en återgång till vardagen efter sommarens ledighet. Tråkigt att komma tillbaka till ekorrhjulet, tycker vissa, jag tillhör dem som känner att det är skönt att komma tillbaka till rutinerna och vardagen. Äntligen kan jag fokusera på mina energigivande lunchträningar, snacka vuxensnack och dricka mitt kaffe (varmt) utan att någon klättrar på mig.

Har du passat på att komma i bättre form i sommar, och hunnit lägga lite mer tid på sköna löprundor, god sömn och god nyttig mat – missa inte möjligheten att behålla din goda form. Nu krävs det mer planering och du kanske behöver prioritera vissa saker framför andra för att få tiden att räcka, men du behöver dina goda vanor som bäst när tiden är knapp. För att orka med och klara av ett högre tempo, och för att hålla längre. Ett träningspass är som att lyfta på locket till en tryckkokare, det behövs för att minska stressen, rensa upp i systemet och få en bättre balans i livet.

En av dem som bestämt sig för att komma i bättre form och bli starkare i höst är GP-redaktören Cecilia Lönnehed. Läs mer om hennes jakt på ett bättre löpsteg här.

Vad är målet med din träning i höst? Hur vill du att din vardag ska se ut?

Vi råder inte över alla omständigheter, men det finns väldigt mycket som vi faktiskt kan påverka – inte minst den egna inställningen till livet och vad som händer runtomkring oss.

 

Detta inlägg är publicerat i Händelser och taggat , , , , , . Bokmärk permalänken. Både kommentarer och trackbackar är avstängda.